Cheers to the fricken' weekend.

Tja! Idag har det varit en rätt annorlunda dag. Morgonen började tidigt och jag kriga iväg till tåget vid sju tiden. Med vetskap av att det var upp till 20 minuters förseningar. Kommer till tåget och så står man och väntar och väntar. Sen plingar det upp att upplands väsby tåget som ska gå 07.06 ska komma in 07.20, sen åkte inte tåget från Ösmo förrän 28 över. Sen när vi kommer till Segersäng står jag där i ungefär 15-20 minuter. När jag väl kommit därifrån och åkt förbi Hemfosa då nästa stopp är Tungelsta. Stod där i några mintuter. Sen när vi fick åka vidare så saktar den in rätt tidigt till Vh, så plingar de till och då har vi ännu en stopsignal framför oss. Sen efter några minuter får tåget i alla fall åka fram till stationen. Och där får man stå yttligare några minuter. Sen när den väl åker från Vh så åker de i snigelfart, ungefär vid Jordbro börjar de gasa på och sen äntligen var man framme i Handen! Tog mig lite mer än en timme att ta mig till skolan! Helt otroligt. Sen har SL mage att skriva på tavlonra att det är halt på platformarna och varnar för det och sedan önskar oss en trevlig morgon! TACK SL för jag hade så grymt trevlig morgon!

Men jag kom till skolan i alla fall, gjorde båda proven och det gick väl hyfsat bra. När jag slutat gick jag Therese och Cissi upp till centrum. Köpte mig ett par legging och sen fikade vi på cafe momo, mysigt! Sen tvingade jag David att komma hämta mig ;) sen när jag kom till Ösmo så vart det bad med busungarna i Ösmo simhall! Nu måste jag ta och göra i ordning mig, ska fira Johanna ikväll! Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0