Beslutsångest.

Hej, kom hem från Skärholmen för en stund sen. Köpte inget idag, kändes inte som att något satt riktigt bra och jag visste liksom inte vad jag var ute efter heller. Så vart nog bäst att inte köpa något alls. Blev ingen bio idag heller, vi viste inte vilken film och det kändes som om han inte riktigt var sugen på det. Så de får blir en annan dag istället.
Så nu sitter jag hemma ensam med beslutsångest. Mikaela ringde när jag vänta på tåget i Årstaberg, angående praktik i Esland eller Lettland, hon sa att de hittat en praktikplats i Estland, minns inte vad staden hette, och att de just var den typ av praktik jag sökte. Men jag vet inte om jag vill längre. Var astaggad från början, tyckte allt var bara jätte spännande och kul. Men nu har det gått så lång tid, och de är inom kort jag ska åka i sånt fall. Redan den 13:e mars. Vet inte om det är för att vi har massa i skolan nu och jag känner att jag inte har "tid" att åka iväg, eller om jag helt enkelt bara tappat suget, eller om det är så att jag prioriterar att söka mig ett jobb och förhoppningsvis lyckas få ett snart, väldigt snart. Jag hade ju tänkt att söka redan tidigare, men eftersom denna möjlighet kom upp kändes det dumt att söka ett jobb, så skulle jag få ett och ba: ahjuste, jag ska iväg och vara borta en månad. Tror inte det skulle bli så populärt. Jag vill verkligen ha ett jobb, är trött på mina ynka 1050 i månaden, behöver mer (speciellt nu när studenten kommer upp, alla skivor osv.) och jag vill verkligen ha mer pengar, rent allment. Är alltid fattig liksom, får välja om jag vill gå ut en helg eller om jag ska köpa nya jeans, typ. Jätte kul, nej inte speciellt. ÅÅHHH, vet inte vad jag vill mest! Eller vill överhuvudtaget med praktik i Esland .. kommer hålla mig vaken hela natten.
På allt detta får jag bara magont av och tänka på prov, läxor och uppgifter som måste pluggas på under lovet. BLÄ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0