Långinlägg!

Tjena, var berädda på att läsa en heldel!

Middag, uteservering och bio summerar kvällen med tjejorna! Vi hade supermysigt kvällen ut! Vi börja i Gamla Stan på Vapiano, hur god mat som helst plus att killen som jag och Therese beställde utav var något till ögongodis så vi funderade på att bli stammisar där, haha! Efter vi ätit den goda maten och suttit och pratat massa skit så gick vi och leta upp en uteservering där i Gamla Stan, satt där till ungefär åtta halv nio tiden. Då vi tog oss tillbaka till stan och gick på bio på Sergel, vi såg Bridesmaids, fysatan vilken rolig film alltså! Vi skratta högljutt flera gånger alla fyra! Riktigt lyckad kväll med några riktigt fina tjejer! <3

Helgen på korpen var underbar som alltid, lite extra eftersom kusinen var där! Ännu bättre vart det än så, Micke och Susanne, två underbara människor som jag och min familj känt väldigt länge gifte sig ute på korpen! Riktigt fina var dom och en jätte fin cermoni som hölls av Susannes ena bror! Men haken med detta var att de hade inte berättat för någon, föruom Susannes familj (för att hon skulle få ut dem till Korpen och för att ena brodern skulle ju viga dem) sedan hade de berättat för mina föräldrar och mig i midsommras! Micke hade tidigare lovat att berätta för min mamma om de var så att de skulle gifta sig, så han var "tvungen" så fick jag och pappa veta på köpet ;). Jag vart så rörd när dom berätta de, de är så fina människor båda två och att de just valt att gifta sig ute på Korpen, helt underbart! Jag satt faktiskt tårögd under cermonin, men min glädje som fanns inom mig höll tillbaka dom!

När jag kom hem i söndags var Mickis och min nonna här hemma och stod och lagade brakmiddag åt oss! Vi fick även de Mickis hade handlat till oss i Italien, jag fick ett jätte fint linne med volanger och svartvirkning upp till, lägger upp bild senare ;). Även Kasa + familj kom till oss i söndags för att hälsa på Mickis och nonna, vi hade jätte trevligt allihop!

Igår gjorde jag inge speciellt, så skönt att bara göra ingenting ibland. Idag där emot var jag uppe tidigt och iväg vid åtta, mötte upp mormor i Rågsved för att sedan gå till min gammelmormors ålderdomshem för att hälsa på henne! Har inte träffat henne på säkert ett och etthalvt år! Så de var jätte kul att träffa henne, och hon var så glad och pigg, så de var kul att se! Vi fick skjust hem till Ösmo för att min morbror var i närheten, så när jag kom hem så gjorde jag i ordning en god lunch, gick sedan upp och handla lite åt mamma och när jag kom hem igen la jag mig på verandan och gjorde något jag inte gjort sen i början på sommarn, sola! De var så skönt, men samtidigt så outhärdligt varmt, man skulle legat på en strand idag!

De var allt för mig just nu ;) kände att jag verkligen behövde lätta på allt detta! Ska se om mamma vill ha hjälp med middagen och nu, Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0