Vilken dag.

Tja, sitter just nu och smälter ner fikat som jag precis tryckt i mig. Mums! Dagen idag har egentligen inte varit så jätte speciell, jobbade till tre idag,under dagen så opererades Mickis, vilket var dagens stora händelse (trodde jag). Åkte till gymmet efter jag jobbat, sen när jag skulle åka hem så tänkte jag ta tåget som går tidigare, men går bara till Vh, så står jag på perrongen och väntar på tåget, hör hur tåget plingar att de ska komma, då lägger jag ner boken som jag stod och läste sen så ser jag hur folk reagerar konstigt och tåget tvärstannar innan den knappt kommit halvvägs på perrongen! Så drar jag ut hörlurarna så hör jag hur folk pratar om att någon hoppa! Jag tror inte att jag hann greppa ordentligt först, vart så chockad. Det var smått kaos, folk sprang omkring och sa att någon hade hoppat, två personer sprang ner på spåret direkt när tåget hade stannat och leta efter personen. Helt sjukt. Så båda tågen blir stilla på Haninge station. Jag står mitt i kaoset och undrar hur jag ska komma hem, fryser lite smått, har precis tränat och står i träningsbyxor och tjocktröja. Efter många samtal fram och tillbaka med mamma och pappa så är jag påväg upp till haninge centrum, så ringer pappa och säger att han och min farbror är nära haninge nu och att de är på väg för att plocka upp mig, vilken lättnad. Hade stått ute i fyrtiofem minuter då. Riktigt skönt att sätta sig i en varm bil och låta händelsen sjunka in och chocken lägga sig.
Ganska slut nu, blir lite mer sovmorgon imorgon också, börjar klockan 11 nämligen. Nej nu ska jag njuta av mitt te och hålla ett öga på DIF-AIK matchen! Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0