Ibland är SL för jäkla bra!

Som idag till exempelt, jag kan räkna hur många tåg som har gått idag. Så pass få tåg är det som faktiskt har åkt. Gillade rubriken i metro idag "SL: stannar hemma idag!" Likaså gjorde jag. När jag kom upp imorse var både pappa och Mickis hemma, båda dom ska egentligen ha gått hemifrån när jag vaknar. Men det var ingen idé för dom att ens gå till tåget och behöva stå ute och frysa i 21 minus grader som det var imorse. Nu är det lite varmare, typ 14 minus. Synd att jag inte hade matteboken hemma, hade jag kunnat plugga på matten iaf. Men nu har det bara blivit att slappa. Så hoppas verkligen att tågen tänker gå imorgon, inte ens bussarna ville gå idag. Bussgaraget är liksom fullt nu. Måste komma till skolan imorgon, har matteprov på onsdag som jag måste plugga till plus att jag ska på UF mässan i Älvsjö med klassen imorgon efter lunch. Ska bli skoj faktiskt eller i alla fall intressant. För vi ska ju starta något eget i trean, kan man få lite idéer och sånt. Så hoppas att SL tänker samarbeta imorgon i alla fall.
Nu ska jag se på "The Vampire Diaries" har bara sett de första avsnittet men det känns som om det är min typ av serie ;) xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0