Lucia

Sitter och tittar på Lucia på ettan. Det gick lite imorse också, men nu är det en hel timme, plus lite artister som sjunger jullåtar imellan. Jätte mysigt att titta på! Dricker en kopp te till detta, har varit jätte konstig idag, har känt mig svettig vissa stunder och just nu är jag jätte kall! Fryser som bara den! Men kanske är någon förkylning som inte brutit ut helt som spökar lite, känner lite i huvudet att det är något som trycker. Men ingen större fara än så. Tillbaka till Lucia firandet! Idag har det varit en helt vanlig skoldag, fast inte riktigt, vi fick faktiskt gratis kaffe/te från caféterian och så bjöd våra mentorer på lussekatter. Detta Lucia firandet som går på svt, är riktigt mysigt, som jag skrev innan så är det lite andra artister med plus att det är lite historie stunder imellan som berättar om Lucia och hur traditionen starta i Sverige. Riktigt intressant faktiskt, det är Lennart Jähkel som sitter och läser i dessa små klippen, riktigt kul att se honom seriös faktiskt! Sedan älskar jag trion med Sonja Aldén, Sanna Nilsen och Shirley Clamp! De hade ju någon julshow förra julen och släppt skiva och sånt tillsammans, de ger julsångerna en helt ny klang. Helt underbart att lyssna på! Så nu ska jag sluta skriva och kika vidare och bara mysa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0