Julshopping.

Tjena, idag var vi på Stockholms Tingsrätt och tittade på en rättegång. Riktigt intressant faktiskt, tittade på ett mål om misshandel. En man som hade misshandlat sin fru när han var alkoholpåverkad. Helt sjukt hur kvinnan tyckte att han inte borde straffas utan kunde komma hem, framför allt till jul. Hon måste vara skiträdd att det kommer bli problem när han kommer ut, att han kommer vara ännu mer arg osv. Sorligt att se. Domen blev i alla fall att han fick 10 månaders fängelse och betala skadestånd som jag var osäker på om det var 22 eller 25 tusen.
Efter rättegången åkte jag och Therese in till Centralen och julshoppade, eller jag julshoppade och Therese gjorde mit sällskap. Gick riktigt fort också, fortfarade än förväntat. Kanske för att jag gått runt och grott på vad jag ska köpa till familjen ;) så när vi var klara så skildes vi åt i stan, för jag hade lovat Natta att komma hem till henne och göra henne sällskap tills Broman kom hem. Och Therese åkte hem för att hon skulle fixa sina naglar så hon kunde inte följa med mig till Natta. Vi sju tiden drog vi från Broman och Natta hem till ösmo, för att Broman skulle träna så fick jag samtidigt skjust hem.
Så när jag hade kommit hem och fått i mig mat så slog jag in julklapparna. Så nu är det klappat och klart, hehe ;) och nu ska jag ta och tvätta bort sminket och gå och lägga mig. Imorgon är det avsluntning, vi börjar halv elva och ska samlas lite och äta lunch tillsammans, sen tror jag det inte blir så mycket mer än så. Sen är det äntligen jullov! God natt!


 

Fick en jätte stor och bra påse från gina tricot, fick plats med alla andra påsar där i. Lätt och bära också, hur bra som helst! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0