A day off.

Tjena! Idag har jag bara gjort nytta, eller nästan i alla fall. Första jag gjorde efter frukosten var att göra i ornding hemma, sedan när jag ändå var igång fixade jag och städa i ordning mitt rum också. Sen kom mammas kompis och Nattas gudmor på fika. Så hon var här vid lunch och var kvar till kanske två tiden, för då var mamma, Mickis och Natta tvungna att åka iväg, mamma och Mickis skulle till sjukhuset, Mickis hade återbesök idag. Natta skulle ändå till Haninge med Elisabeth så de åkte tillsammans allihopa. Så då fick jag lite lugn och ro för mig själv att slipa på min svenska uppgift. Kanske ska förklara varför jag var hemma idag också. Det är så att jag brukar vanligtvis ha engelska och svenska på morgonen, fram till elva, sedan slutar jag på onsdagar. Men idag så var engelska lektionen inställd, den är inställd hela veckan så det är sovmorgon på fredag också, skönt! Men i alla fall, då frågade jag min svenska lärare om det var okej om jag jobbade hemma istället för att komma till skolan och det gick bra, eftersom det är en skrivuppgift som jag är princip klar med så kunde likabra göra det sista hemma. Så när jag kände mig klar så drog jag på mig massa kläder och gick ut och gick stavgång! Riktigt skönt måste jag säga, har varit ganska stilla under hela praktikperioden, har inte haft ork och lust till att träna när man är hemma vid halv sju tiden på kvällen. Sedan har jag bara några dagar att väcka min kondition till liv igen innan bib-testet, som ska göras på måndag, fyfan alltså. Hatar sådana test, känns så formellt och dömmande. Aja, ska göra mitt bästa och hoppas att det räcker.
Just nu ska jag ta och duscha och scana in lite bilder till på datan ;) Ciao ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0