Just a thought.

Tja, har upptäckt att jag inte skrivigt något sen i torsdags, ops. Aja, ingen större skada skedd skulle jag tro. Löpardojjerna är supersköna, men har dock givigt mig superskavsåren också. På båda hälarna har jag en varsin stor röd blaffa, kommer ta sin tid att läka. Men tänker inte ge mig i första taget, bättre att slita på hälarna nu och mjuka upp skorna än att vänta tills det läkt och reskera ännu ett skavsår. Fast det skumma är att det gör inte ont när jag väl springer, inte så mycket när jag går heller, men när jag använder mina vardagsskor, typ låga converse, så gör det skiiiitont. Kanske för att dom sitter lösare och skaver då i hälen när man går, hm. Får ta och knyta dom lite tightare. Så de sitter mer på plats.
Dagen idag har varit helt suverän, har varit ute på yxlö med Lucas, Mickis och Lisa. Vi sola och bada och myste på bryggan! Sedan åkte vi hem till middagstid, men Lucas stannade då hemma. Så jag åt middag med mina föräldrar, storebror och hans flickvän, mys. Alltså just nu sitter dom på verandan och dricker lite gott och bara myser, men jag vet inte. Jag har försökt sitta med dom, men är trött och rastlös på samma gång. Plus att jag känner mig på lite dåligt humör, ut av att det hänt lite små saker, men eftersom det är flera så blir det som en stor grej .. typ. Försöker tänka lite posetivare, men är så trött så orkar inte med mig själv och mina tankar just nu.

Men en liten fundering tänkte jag dela med mig, ingen direkt negativ, men ah. I alla fall, har ni tänkt på en sak. Att alla tex lockhåriga tjejer vill ha rakt hår och tvärt om? Och att alla supersmala tjejer vill oftast biffa på sig lite medens den lite större tjejen vill vara pinnsmal. Helt sjukt vad människan ska vara missnöjd med det de får. Som jag tex, jag vill ju träna och bli smalare, lite mer vältränad framför allt. Jag satt och var lite smått bitter i våras för att jag inte hade något extrajobb, men jag missar ju faktiskt punkter som jag har som faktiskt inte alla har! Som att jag har en superbra familj, vi är tighta och kan ha mycket kul tillsammans, det är ju ingen självklarhet i alla hem. Sen att jag är otränad behöver inte alltid vara en negativ sak, jag har ju en del kurvor som en del uppskattar i alla fall. Jag har bra vänner som jag alltid kan ha kul med, även om jag inte har något extrajobb och kan göra mer saker och köpa mer saker, så är jag omgiven av kärlek. Vilket om jag fick välja är ändå bättre. Mycket bättre. Jag är lyckosam för det jag har. Sedan att jag nu börjat springa och vill börja träna, det är bara för att jag vill må bättre i mig själv och för hälsans skull. Inte för att jag har något ideal att nå. Sedan ett extrajobb kan jag faktiskt ta och fixa mig om jag bara tar arslet ur vagnen. Oj, detta vart grymt långt nu. Aja, just a thought.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0