ni duger !

Jag är ganska trött på all press vi kvinnor får på oss varje dag. Alla modetidningar, alla reklamer på unga (och riktigt smala) tjejor i underkläder eller tight klännig så minsta kroppsdel syns. Deras vackra ansikten utan ett enda ärr eller finne. Det är inte normalt för en kvinna, men det är ju den synen vi får. "Jaha, det är så man ska se ut för att vara vacker"
fel fel fel fel fel fel! Det är helt fel! Ingen kvinna ser ut sådär, det mesta är redigerat och dessutom alla är inte pinnsmala till kroppsbyggnaden. Alla ser olika ut, vissa är långa och smala, vissa har stora höfter, vissa har lite rundare ansikte, vissa har stora bröst andra inte. Det är inte rätt att ideal kvinnan inte ens ser ut som en kvinna. En kvinna ska ha höfter, rumpa, lår och bröst (mer eller mindre). Inte visa varända revben!? Klart man börjar fundera om klänningen man provar verkligen ska sitta som den gör, för så sitter den ju inte på bild?!
Det värsta ut av allt detta är att somliga tar åt sig mer än andra. Som jag till exempelt, jag är en tjej/kvinna med höfter rumpa och bröst, somliga kallar det mulligt. Jag personligen känner mig bara otränad. Inte fet. Och när jag ser dom där riktigt underviktiga tjejor/kvinnorna känner jag att jag är hellre lite otränad än att se ut sådär.
Jag tycker att det är riktigt synd om de tjejor och fårstår dom helt att de inte tänker som jag gör, utan att de tänker istället "shit, måste sluta äta om jag ska se ut sådär". Och det är helt fel.
Jaja, det jag försöker få fram i alla fall är att alltid utgå från sin egna form och kropp. För ingen ser ut som en annan gör och man duger faktiskt som man är. Jag menar, alla har en personlighet och jag lovar att om man bryr sig mer om personligheten och visar upp den istället för att visa upp en planka till kropp och tro att man duger så har man fått helt fel uppfattning på det hela, för i längden håller personligheten och det vet ni alla, innerst inne.

Kommentarer
Postat av: Candy

du har en poäng och jag förstår den, alla duger som de är, men du har fel i att det inte finns kvinnor som ser ut så där supersmala som de i tidningarna. det gör det. jag har vänner som är skitsmala så jag vet att det är möjligt med bra gener, motion och nyttig kost.



och om du har rumpa och bröst är du ju absolut inte mullig, vilka idioter som säger så! jag var kurvig och smal förut, det är ju awesome att vara det. det är jättefint. nu är jag mer jämntjock, haha.

2010-01-22 @ 21:31:12
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0