svenska på en vanlig tisdag

Hejsan, svenska uppgiften vi har fått är lite knepig. Man ska skriva om en berättelse/saga som man gillade mycket som barn blir det rätt självklart efter som man tittade på massa filmer (sagor) då och läste böcker som man gillade. Och skriva om en liten händelse som man förknippar lite med hur man fungerar och tänker idag. Lite svårt att förklara. Men en film som är en sjävlklarhet för min del så är det mumintrollen, det var min absoluta favorit. Men grejen med mumintrollen är att de finns flera olika berättelser. Och ja, själv har man säkert sett alla men minns inte direkt alla. Så man får gräva ordentligt, plus att man ska gemföra den med en helt annan saga med liknande händelse med. Puh, blir bara trött ut av tanken. Men de är bara att köra på, ska vara klart innan lovet och då ska man dessutom ha presenterat den för en grupp.

Efter skolan ska jag sola solarium lite för imorgon äre bad med skolan och magen kan jag inte bli av med på en dag så jag får väl skaffa lite bränna istället :) efter de ska jag träffa johanna, min kära vän :) vi ses allderes för sällan men de gånger vi ses är värda guld ! 
Nejdu, nu ska jag återgå till mumintrollen.


Hej på er ! / eran ginah 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0