lyckad midsommar !

Midsommar var verkligen lyckad, fint väder folk var glada och roade sig :)
Först när vi kom till korpen på torsdagen var det vid middagstid så vi lade till och fixade fram middagen och bara satt och mös ute. Kvällen gick och tillslut gick man ju och lade sig och när man vaknade på morgonen så var det skinande sol med lite blåsigt. Jag och mina systrar gick och badade, fräschade upp oss liksom, sedan så gick vi och hjälpte till med sill lunchen och det ;) vi åt och skrattade, hade riktigt kul och åt jätte god mat. Senare vart det fika, med jordgubbar och grädde (sååklart) :) tiden gick och det vart eftermiddag och dags för middag, vi åt bara en lätt middag eftersom det vart så mycket lunch och fika. På kvällen söp alla vuxna och dansade till gammalmodig disco music, kul att se på dom faktiskt. Sedan fick man ju smaka en del ;) hehe. Nästa dag vaknade man ungefär vid 9-10 någon gång, denna morgonon hade jag ingen lust att bada i 14 grader så jag tvättade mig i båten istället. Midsommardagen är det lekar på våran lilla ö, så vi bowlade och hade cub tunering :) rätt så kul ;) ! Men det kom en regnskur men inte så lång som tur var :) såg någon blix och hörde lite oska, men det var en bit ifrån så det var inte så farligt. På kvällen var det samma visa som kvällen innan och det var jätte kul :) två till hade kommit under dagen som jag var skitfulla och jätte roliga. Jag var uppe länge den kvällen men vakna lite väl tidigt, tidigare än vad jag hade velat, var lite trött. Men jag mamma och mickis gick och badade, fräschade upp mig och vaknade till lite. Efter det var det dax att åka hem, hem vägen var skön, fint väder för att tuffa runt i skärgården. När det var sista biten kvar att slussa, så skulle jag hjälpa till så jag gick och hämtade fändrarna och då hände det man minst av allt ville, mobilen gled ur fickan .. först hörde jag hur den slog ner på akterdecket där jag satt och innan jag hann reagera flög den ner i vattnet, 130 bilder minst lika mycket musik, bilder från hela helgen och musik som jag precis hade laddat in, allt borta på 2 sec. Kul. Nej. Så jag var rätt sur då, sedan när jag väl var hemma hade jag lugnat ner mig så var jag hemma och innan jag visste ordet ut av det var jag på väg hem till lucas. De hade lite folk kvar från midsommargästerna. Sedan när många hade åkt hem och det bara var han och jag kändes det som om jag kunde andas ut. Under natten kom ett oväder över, jag vaknade av ett stort don, en blixt slog ner alderes in till huset, jag vart skiträdd, alltså jag flög upp ! Lucas vaknade också och undra om jag hörde, haha OM jag hörde. Hade svårt att somna om sen så vaknade vid halv 12. Kom hem vid ett kanske, och bara gjort ingenting. Nu snart ska jag in och duscha hade jag tänkt. Så det var min helg det :) / ginah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0