hard work work

hejsan, sitter och chillar lite vid dator sådär efter middagen. Satte skönt i magen efter min dag. Alltså jag har inga sådär jätte ansträngande på jobbet, utan det att förra veckan tog jag alltid en liten yoghurt på min för- och eftermiddags rast men idag fanns det inga sådana kvar i kylen i personalrummet. Så det vart ingen i magen på de tiderna, det kändes lite i magen, men när man kom hem var det bara att sätta sig att äta så det var skönt, plus att min bror körde hem mig ;) skönare det med.
Är lite rädd för denna nya buss-strejken som ska komma onsdag-torsdag natt, om 35 ska gå eller ej. Förut gick den ju iaf, men nu är det snack om att det inte ska gå ;O då är det kris för mig. Kommer inte komma till jobbet, ingenstans kommer jag då. Och det vore dessutom helt fel att sluta sätta in ersättningsbussar, även om det är strejk. Folk drabbas nog ut av buss-strejken, men tänk oss ute på landet där pendeltågen inte går just nu pga banarbete, vi blir helt låsta ! Iförsej vet de på jobbet att jag bor i ösmo och så, men ändå. Det är jag som förlorar på det. Håller tummarna på att det där med att 35 inte ska gå är bara snack då.
Jag har en och en halv jobbvecka kvar nu, ungefär. Sedan när jag jobbat klart är det vecka 30, då ska jag åka ut på sjön en vecka, kommer bli ashärligt speciellt om vädret håller med en :) få träffa kusinen från gbg och så, inte illa ;) !

<333 puss / g.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0