annandag jul

Hej på er !
Haft en bra jul :) ?

Jag har haft en toppen jul ! På julafton var hela familjen hemma och vi alla hade hjälpts åt att göra massa julmat och julgodis. De började med frukost halv tio, hela familjen. Då var det tomtegröt, julvört och julost. Efter den goda frukosten så gjorde alla sig i ordning inför eftermiddagen. Sedan vart de fika till kalleanka, och alla var så fint klädda och de var jätte mysigt, vi hade tända ljus och grejer. Efter kalleanka var det dags för mat. Och gud så gott de var och roligt. Tänk vad kul man kan ha på 6 personer ändå ;) ! Efter den lååånga middagen plockade vi alla undan och kröp sedan ner i sofforna. Dags för julkapparna. Pappa fick dela ut julklapparna :). Efter vi öppnat alla klappar och setat och pratat och pillat och tittat fram och tillbaka så kom vi på att vi hade lånat wii. Så då satt vi igång det och spelade wii nästan hela kvällen, och det var skitkul !

Julafton började tina ut och då gick jag och lade mig och vakna upp på juldagen. På juldagen hade vi inte så mycket att göra under dagen så de vart lite filmtittande senare var vi tvungna att duscha och ha oss för vi skulle på middag hos min farbror och så skulle min andra farbror och hans familj komma dit också. Först var vi lite tveksamma på hur pass trevligt de skulle bli efter som det var nu ett tag sedan vi var där eller de var här. Och knappt hade man ens hört något från varandra. Men det var verkligen jätte trevligt så det var inga konstigheter. Sedan fick vi även då massor med god mat, det tog liksom aldrig slut, vi åt i timmar ! haha, :) ja men de är härligt de.

Idag då när de är annandagjul så vet jag inte riktigt vad som händer i familjen om man säger så. Men nu på dagen ska jag träffa johanna och lite senare mot kvällen skulla lucas plocka upp mig.
Så jag har inte tid att sitta kvar här inte. God Jul !


 
  
 
 

Lite bilder från julafton och vad jag hade på mig :) puss. Ginah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0