13 december - lucia

13 decemer idag då, :) lucia.
Jag gillar lucia, igår såg jag på tre lucia tåg. De första var väldigt klent för att vara i deras ålder. Sedan var det skola, och vi hade en lektion, lunch och på sista lektionen fick vi fika för att en kille i klassen fyllde år :) så vi jobbade inget alls då och fick dessutom gå tidigare så vi hann med tåget innan ;) det är skönt. Det märks att det är fler än vi som är skoltrötta, haha. Efter skolan sen kom jag hem och hann inte göra så mycket sedan skulle jag iväg på lucia tåg igen, mina två yngsta kusiner. Först den minsta, emilia som är 1 och ett halvt år ungefär. Så söta alltså :) de satt i en ring, de var lite för små för att klara av att stå framför att sjunga för alla. Men de var supersöta och gjorde gott ifrån sig :) emilia sjöng inte direkt då, utan hon dansa omkring istället och tyckte allt var jätte kul :) haha.
Sedan fick vi se ett lucia tåg direkt efter, oskar som fyllde 4 i onsdags, grattis oskar ! Som vi faktiskt var och grattade idag. Men han var ju jätte söt och duktig i sitt lucia tåg, han kom intågandes först i en pepperkaksgubbe dräkt med händerna ihop som en lucia, haha. Och sedan när de satt igång att sjunga så var det en jätte söt kille som vika till sin familj och stod och sa "hejhej" och sedan asgarvade, haha så hilma söt ! Och alla sångerna satt ihop, de hann knappt andas innan nästa sång började :). Så gulliga alla var i deres lucia kronor och tomtedräker, ja it maked my day faktiskt.

Efter det åkte jag hem till lucas och åt middag där med hans familj och hans pappas syster och deras familj. Ulf fyllde faktiskt år igår :) grattis till ulf !  Egentligen hade jag tänkt att åka och titta på mickis när hon var på cup i sorunda - lucia cupen, en natt cup. Men det vart att vi var hemma och såg på idol finalen.
Men cupen gick riktigt bra faktiskt, de vann :) grattis flickor, bra jobbat  !

Har kanske lite annat att skriva om men hinner inte, och skulle ändå inte locka mer att läsa. Så jag går och äter middag nu :) puss \\ ginah

Kommentarer
Postat av: Christina

Fin blogg :)

2008-12-14 @ 19:04:22
URL: http://pinapina.blogg.se/
Postat av: ginah

tackkar :)

2008-12-15 @ 11:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0