31 juli.

Måste bara inleda med att säga god damn är de redan augusti imorgon! Juli månad har gått riktigt fort tycker jag! Men de sägs att de fina vädret ska komma nu, så man får väl hålla tummarna, ;) men jag ska ju jobba rätt mycket i veckan så ska väl inte hålla dem allt för hårt!

Helgen som har varit har sett ut som sådan, i fredags efter jobbet åkte jag till lägenheten för att hämta alla mina grejer och vart hämtad av Broman som var snäll och körde hem mig och grejerna till Ösmo. Så nu är man på hemmaplan igen! I alla fall, sen när jag kom hem så softa jag och prata strunt med mamma och pappa på verandan tills jag kom på "shit måste göra i ordning mig" så jag sprang upp på övervåningen och leta fram kläder att sätta på mig och sminka på mig lite grann. Sen rusa jag iväg, mötte upp Johanna och Linnéa, som tur var så var man inte den ända som var lite sent iväg ;). Vi gick då tillsammans hem till Amanda och Martina där de var en "sista" middag med de närmsta innan Amanda drar till USA (hon drar den 5:e, alltså fredag som kommer). Lite senare mot kvällen gick vi till tåget och åkte ner till Nynäs, drog ner till Freja och satt där med massa annat folk som även kom dit. Drack och hade de så trevligt som de kan bli! Fick bli sista tåget hem, var ju en dag efter att tänka på.

Upp och jobba på lördagen var de som gällde, som tur var behövde jag inte åka tidigare än kvart över nio. Jobba den seegaste dagen på länge, så när den äntligen var slut åkte jag raka vägen till Ristomta, ut till min farbror på middag. Där bjöds de på räkor och lax i dess olika tillagningar! Så himla roligt, precis vad jag sa till mamma och pappa att jag ville ha till middag ;). Så vi åt massa gott spela kubb och åt lite ost och kex på det! Bra ingredienser till en bra kväll helt enkelt!

Idag har jag gjort massa nytta hemma faktiskt! Har städat hela övervåningen och tvättat, har lite mer att tvätta. Fundera på att vara hurtig och ta mig ut och springa, tänkte försöka komma igång igen! Men får se hur långt jag hinner mer allt hemma för sen kommer Jessica hit efter hon jobbat, så ska bli trevligt att träffa henne en stund. Sen blir de nog rätt tidigt i säng för upp riktigt tidigt imorgon .. ska jobba inte bara på Jerns utan även med blommorna denna vecka, yey .. men överlever nog!


Har målat mina naglar i en klarblå färg, kan inte bestämma mig om de är snyggt eller inte .. hmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0