känns som måndag ?!

Hejsan, det är onsdag idag jag vet. Men det känns som en måndag. Kanske för att skolan börjar idag. Fast det är en skön skoldag, jag böjar nu kl 11 sedan slutar jag halv två. Oftast tidigare. Så det är chillpill :)
Imorse satte jag kl på åtta för att kunna känna att jag kan ta det lugnt. Och det kunde jag, så det var jätte skönt. Jag satt lugnt och stilla och åt frukost medens jag tittade på morgon tv på 4;an som jag brukar. Fast det gav mig en liten chock? Eller snarare en liten besvikelse.
De hade tagit dit vår kära blondinbella. För att hon är så målmedveten för att vara 18år, för att hon har sagt att hon vill inte ha några som helst ekonomiska problem vid 20års ålder. Vem vill inte det ?!
Grejen med henne är att hon är överpublicerad. Visst hennes blogg är känd och så. Men den är ju känd i grund och botten på att folk roar sig åt att titta på "blondiner" som skriver om deras lyckosamma shoppingdag och hel roliga "fyllefest" helg. Och hon står och säger i tv att hon inte alls bryr sig om mode?
Alltså grejen är den att visst, kanske är jag avundsjuk på att hennes blogg är så stor och hon tjänar lätta pengar på det. Jag menar, det skulle vara hur skönt som helst och ha massa som läser ens blogg och man tjänar liksom på det. Men hon är så hilma oskyldig när hon är i tv ! Det är så fejk gemfört med sin blogg ! GOSH ! Var dig själv var du än är ! 
Du skriver i din blogg till viss del vad som händer i världen, men till 90% så skriver hon om vad hon har köpt för kläder som är i mode just nu, vad hon och hennes pojkvän gör, sina besök hos tv och tidiningar och hennes fester hon går på. Men när någon som kan publicera henne och frågar om vad hon skriver om och vad hon tror gör henne så populär så svarar hon ärligt att de är hennes kläder och fester som lockar flest läsare, men hon påstår ändå att det är inte det hon mest skriver om ?! Det går inte ihop.

Nej nu ska jag återgå till skolan, till min hemsida mer exakt. Vart inte så roligt inlägg, jag vet. Bättre nästa gång, lovar. Puss ! / ginah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0